Artjournal „Herbata” (i klika słów o tym, dlaczego ostatnio wolę herbatę od kawy)

Jakoś tak mam, że uwielbiam kawę. Chociaż nie, to nawet nie to! Bo prawda jest taka, że lubię kawę w pewnych okolicznościach – do porannego czytania i do pysznego ciacha w kawiarni. W innych sytuacjach wolę herbatę. Stanowczo wolę ten aromat, smak. Tylko, że… zbyt dużo pacy mam ostatnio i aby pobudzić szare komórki z przyzwyczajenia już bardziej, niż z innych powodów, zapraszam kolejne kubki kawy. Ostatnio jednak zaobserwowałam, że to wcale nie jest dobre. Przynajmniej dla mnie…

DSCN1688

Zamiast być bardziej obudzoną, robię się senna. Fakt, po wypiciu kubka świeżej kawy mam chwilę, gdy jestem pełna energii, ale to szybko mija. Poza tym coraz częściej łapię się na tym, że nie doceniam smaku czarnego napoju. Wypijam, ale nawet tego nie zauważam. Nie delektuję się, nie doceniam. Z herbatą jest inaczej… lubię poczuć ciepło kubka w dłoniach, zachwycić się zapachem, kolorem i smakiem… Dlatego postanowiłam powoli zmniejszać ilość wypijanej kawy, na rzecz herbaty właśnie…

DSCN1682

Tym bardziej, że zauważyłam, iż kiedy wypiję zbyt dużo kawy czuję się bardziej zdenerwowana. W mojej głowie pojawia się natłok myśli. Niepotrzebnych, czasem wręcz niechcianych. A przecież ja tak bardzo chcę spokoju. Po to siadam do medytacji, po to uprawiam sport, praktykuję jogę… Herbata pozwala uporać się z myślowym smogiem, rozjaśnia myśli. Jak w znanej piosence Starego Dobrego Małżeństwa. I o tym właśnie jest kolejny wpis do mojego artjournala:

DSCN1686

Wpis powstał w ramach zabawy w UHK Gallery. Tematem w tym miesiącu jest właśnie herbata. U mnie filiżanka wycięta z opakowania kapsułek do ekspresu Tchibo. A tło mediowe – stworzone z wykorzystaniem farb, mgiełek, gesso czarnego i białego i genialnego wosku, który kupiłam na zlocie u Przydasiów. W tym produkcie się zakochałam, naprawdę! Genialnie wygląda po naniesieniu na pracę i… obłędnie pachnie! Zaczęłam żałować, że kupiłam tylko dwa kolory…

DSCN1681

A Wy wolicie kawę, czy herbatę?

P.S. A jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o artjournalu, zapraszam do tej notki: Czym jest artjournal?

Skomentuj

